AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Kültür - Sanat - Bilim - Yaşam
 Öğrencilik Hayatı
 Matematik
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 10

CrAzY_IVAN
Editör

İleti 6191

İletim - 11/02/2011 :  10:42:43  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Millet kin kustu matematiğe. :D
Sayfanın En Üstüne Git

uckazaz
Yazar



Turkey
İleti 331

İletim - 11/02/2011 :  20:36:25  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Ben milletin "fayda" kavramını merak ediyorum aslında. Sizin için matematik nedir? sorusundan önce, sizin için fayda ne demektir? diye sormak lazımdı sanırım. İnsanların matematik ve fayda kavramlarından çok somut şeyler bekliyor olması beni düşündürüyor örneğin. Fizik bölümünde bir yıl geçirdim. Orada da insanlar öyleydi. Lise eğitimi berbat bu ülkede onu anladım. Gerçi biraz öğrenciye bağlı, ben de çok iyi öğretmenlerle karşılaşmadım ve herkes gibi devlet okullarında öğrendim fiziği matematiği.

Sadece günü kurtarmayı düşünüyorsanız ya da mesela günlük hayattaki en önemli şey zengin olmak, düzgün bir işte yüksek gelirle çalışıyor olmak falansa matematik bir işinize yaramaz. Bilgisayar mühendisi falan olsanız bile bir işinize yaramaz. Doğrudan hesap yapan ya da matematik dersi anlatarak ona dokunan biri değilseniz, evet hayatınızda hiç bir yerde karşınıza çıkmayacaktır. Haklısınız o yüzden. Sadece idare edecek kadar ezberleyin, sınavda da geçer notu aldınız mı tamamdır. Sonra bir daha yüzüne bakmasanız bile olur. Para üstü alırken falan basit toplama çıkarma yapmak yeterli. Hatta güvenilir tüccarlar bulursanız, paranızı bile saymayın. Matematikle bu sayede tamamen ilişiğinizi kesebilirsiniz. Ne gerek var abi yorulmaya Merak etmek de anlamsız. Astronot mu olacaksınız başımıza. Herkes susup dersine çalışsın, soru sormayın burda
Sayfanın En Üstüne Git

Avaris
Yönetici

Turkey
İleti 1976

İletim - 14/02/2011 :  03:24:06  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Ne güzel. Öğrenmekten şikayet eden öğrenciler geleceğe umutla bakmamın yegane sebebi sanırım. Benim de iç anadolu bölgesinin dağları henüz işime yaramadı ama coğrafya sınavında ne diye harita üzerine kondurmaya uğraştık diye hiç şikayet etmedim. Fazla bilgiden zarar görenini de görmedim şimdiye kadar. Neyin fazla geldiğini de bilebilmiş değilim. Zaten kuşa dönmüş bir matematik müfredatı var. Mekanik, ezbere dayalı bir öğretim var. Birisi çıkıp kazara size *gerçek matematik* öğretmeye kalksa meclis önünde kendinizi yakacaksınız galiba.

Sınavda yanındakinden kopya çekerken "3+5=7" işlem hatasına kadar fotokopi makinası gibi kağıdına aktaranını da gördüm. Bir üniversite öğrencisinin bu kadar *boş* olması mümkün olamayacağına göre özetle ben bu zihniyete kılım...

Öğrencisiniz ve işiniz öğrenmek. İşinizi ciddiye alın. Yeni bir şeyle karşılaştığınızda "aman bu ne işime yarar ki?" diye düşünmek yerine, "bunu nerede kullanabilirim?" diye düşünün. Hiç bir kullanım bulamasanız dahi, daha önce bilmediğiniz bir şeyi öğrenmenin hazzını yaşayın. Bir şeyden fayda sağlayıp sağlayamayacağınızı onu öğrenmeden bilemezsiniz.

Bu arada, "öğrencisiniz" derken okulda geçen zamanı kastetmiyorum. Bütün hayatınız boyunca öğrencisiniz.

Deniz Turgut
Yazar
Sayfanın En Üstüne Git

edebikelam
Üye



Turkey
İleti 132

İletim - 14/02/2011 :  22:58:19  Bilgileri Göster  edebikelam'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
bence bir dersten zevk almak, o dersi anlatan hocaya bağlı. şahsen benim bugüne dek hep öyle oldu ve ben her zaman matematik öğretmenlerimden çok çektim ki hala da çekiyorum. Ve zaten bir önyargıyla yaklaşılan matematik, her zaman korkulan bir şey olmuştur. İki tane sevdiğim matematik öğretmenim olmuştu, ikisine de sordum, bu yıl en zor konu hangisi diye? 'zaten çok zor olarak görülen matematiği bak şu konu zor diyerek daha da korkutalım mı yani?' yapmıştı bi hocam. belki de o kadar zorlanılacak bir şey değil, fakat yaklaşılan bir önyargı var.
Ben de bu soruyu sanırım sözel zekamın baskınlığından dolayı sormuş bulunuyorum:D
Çünkü hepimizin bildiği gibi, herkesin bir kapasitesi ve beyninin alabildiği konular var. Matematik benim beceremediğim bir derstir ve bu gidişle de sanırım hep öyle kalacak :(
MATEMATİK GERÇEK HAYATTA NE İŞİME YARAR Kİ? demek de zaten, ileride mühendis, mimar gibi bir meslek seçmeyeceğim anlamına geliyor sanırsam. Çünkü biz her ne kadar değerini bilmesek de, ulan ne yapcam abi çalışıp dediğimiz matematik, belki de harbiden işe yaramaz dediğimiz konuların işe yaradığı yerler de vardır.
Ayrıca matematik hayatımızda her zamna olacak, sınavlarımızda, kazanacağımız okullarda...
o zaman cem yılmazın da dediği gibi:kaçamıyorsan zevk al...
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Sayfanın En Üstüne Git

Avaris
Yönetici

Turkey
İleti 1976

İletim - 15/02/2011 :  00:36:52  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Bunun zeka ile bir bağlantısı olduğunu sanmıyorum. "Yapamam" diye işe başlayıp yapan, "Yaparım" diye işe başlayıp yapamayan neredeyse hiç görmedim. Lise müfredatında gösterilen matematik, en azından benim zamanımdaki, Newton'un bildiği matematikten daha fazladır. Bu ortalama bir lise mezununu Newton'dan daha zeki yapmaz. Zeka öğrenmekten ziyade üretmekle ilgilidir. Bilinenler arasında ilişkiler görüp yeni şeyler ortaya koymak, yaratıcı olmakla ilgilidir. Öğrenmek tamamen farklı bir süreç.

Sayısal/Sözel zeka denen şeyin de ne olduğunu bilmiyorum. Ezberim/İşlemim kuvvetli manasında ise bana göre bunun da zeka ile bir ilintisi mevcut değil. Kaldı ki, "ezberim kuvvetli" diyen bir öğrencinin orta öğrenim matematiğinde zorlanmasına aklım ermez, zira sağolsun büyüklerimiz külliyen ezber temelli bir eğitim kurmak konusunda epey başarı kaydettiler.

Tüm bunların dışında, ileride ne seçtiğin neyi kullanıp, neyi kullanmayacağını mı belirliyor? Neyi kullanabildiğin ne yapmak istediğinle değil, senin ne yapabildiğinle sınırlı.

Matematik kullanılarak yapılmış resimler var (bkz: M.C.Escher).
Estetiğin irdelenmesi doğrudan matematik ile ilişkili.
Müzik teorisinin matematiğini inceleyen ve harmoniye yenilik katan müzisyenler var.
Tarihi matematiksel ve istatistiksel modellerle inceleyen var.
Sosyloji ve psikoloji hakeza.

Konu matematik olduğu için matematikten gidiyorum yoksa "tarih benim neyime?" diyen mühendise de benzer örnekler sunabilirim.

Zaten hepimizi saatteki dişliler gibi yeri yurdu belli, ötesine geçemeyen bireyler yapmaya and içmiş bir sistemle boğuşurken, üstüne neden kendinize duvar çekerek, önyargı inşaa ederek sisteme yardımcı oluyorsunuz?

Deniz Turgut
Yazar
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 10 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.11 Snitz Forums 2000