AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Oyunlar Genel
 Oyun Yapımı
 Hareket Aksiyonları Hakkında
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu  

aorgun
Üye



Turkey
İleti 39

İletim - 18/06/2006 :  20:26:07  Bilgileri Göster  aorgun'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Aksiyonların ilk kategorisi "Hareket Aksiyonları"
Bu hareket aksiyonlarında ne ne işe yarar öğrenelim bakalım...

Start moving in a direction (Hareketi bir yönde başlat)
Bu aksiyonu nesneyi bir yöne hareket ettirmek için kullanın. Okları kullanarak yönü gösterebilirsiniz. Hareketi durdurmak için ortadaki kareye basınız. Ayrıca hızı da belirlemelisiniz. Hız her adımda piksel olarak verilir. Varsayılan değer 8’dir. Tercihen negatif sayılar kullanmayın. Birkaç yön belirtebilirsiniz. Bu durumda rasgele yön belirlenir. Bu yolla mesela bir yaratığın sağa ve sola hareket etmesini sağlayabilirsiniz.

Set direction and speed of motion (Hareketin yönünü ve hızını ayarla)
Bu açıkça bir hareket vermek için ikinci bir yoldur. Burada özel yönler belirleyebilirsiniz. Bu açı 0 ve 360 derece arasındadır. 0 sağa doğru yön demektir. Bu yön ve açılar saatin ters yönünde hareket eder. Yani örneğin bu aksiyonda 90 gösterilirse yukarı yön belirtilmiş olur. Eğer kendi isteğine göre hareket etmesini istiyorsanız, random(360)yazarak bu işlemi yapabilirsiniz. Aşağıda da göreceğiniz random fonksiyonu gösterilen değerden küçük rasgele değerler oluşturur. İsterseniz burada bulunan Relative (Bağlı) işaret kutusunu işaretleyebilirsiniz. Bunu işaretlerseniz, yeni hareket eskisine uygulanacaktır. Örneğin, eğer bir örnek yukarı doğru hareket ediyorsa ve siz sola bir hareket eklerseniz, yeni hareket yukarı ve sola doğru olacaktır.

Set the horizontal speed (Yatay hızı belirle)Örnek hızları dikey ve yatay hız olmak üzere ikiye ayrılırlar. Bu aksiyonla yatay hızı değiştirebilirsiniz. Pozitif yatay hız, sağa doğru hareket ettirirken, negatif sayı da sola hareket ettirir. Bu işlemde dikey hız aynı kalacaktır. Yatay hızı artırmak için relative kutusunu işaretleyebilirsiniz. (yada azaltmak için negatif sayı ile).

Set the vertical speed (Dikey hızı ayarla)
Aynı şekilde örneğin dikey hızını değiştirir.

Move towards a point (Bir noktaya ilerle)
Bu aksiyon da örneğin hareketine açık bir yön belirler. Bir örneğe bir pozisyon ve hız belirlediğinizde örnek belirtilen hızda pozisyona ilerleyecektir. (Ama pozisyonda durmayacaktır!) Örneğin bir merminin bir uzay gemisini takip etmesini istiyorsanız uzaygemisi.x, uzaygemisi.y yazmalısınız. (Bunlara benzeyen değişkenleri kullanmayı öğreneceksiniz.) Eğer Relative kutusunu işaretlerseniz, sürekli olarak güncel konuma hareket ettirirsiniz. (Ancak hız bağlılık seçili iken değiştirilmez!)

Set the gravity (Ağırlık ayarla)
Bu aksiyon ile bir nesneye ağırlık verebilirsiniz. Bir yön (açı 0 ve 360 derece arasında olmalı) ve bir hız belirlediğinizde, bu miktar her adımda konulacaktır. Normalde çok az bir miktar kullanırsınız (0.01 gibi). Tipik olarak da yön alta olmalıdır (270 derece). Eğer Relative kutusunu seçerseniz hızı ve yönü her seferinde artırmış olacaksınız. Gerçek yaşamın aksine burada, farklı nesnelere farklı yönlerde ağırlık uygulayabilirsiniz.

Set the friction (Sürtünmeyi ayarla)
Sürtünme nesne hareket edeceği sırada örneği yavaşlatır. Sürtünmeyi açıkça belirtin. Her adımda verilen bu miktar hız 0 a ulaşana kadar örneğin ilk hızından çıkarılır. Genelde yine çok küçük miktarlar verilir (0.01 gibi).

Jump to a given position (Verilen konuma atla)
Bu aksiyonu kullanarak örnekleri özel bir konuma yerleştirebilirsiniz. Basit olarak x- ve y-koordinatlarını veriyorsunuz, ve örnek o pozisyondaki başvuracağı noktaya yerleşiyor. Relative kutusunu işaretlediğinizde, pozisyon örneğin şimdiki pozisyon konumuna bağlar. Bu aksiyon genelde sürekli olarak nesneyi hareket ettirmede kullanılır. Her adımda pozisyonu biraz yükseltirsek.

Jump to the start position (Başlama noktasına zıpla)
Bu aksiyon, nesneyi odanın başlangıcındaki konumuna koyar.

Jump to a random position (Rasgele bir pozisyona zıpla)
Bu aksiyon, örneğin odanın içinde rasgele bir pozisyona yerleştirilmesini sağlar. Pozisyonlar yalnızca, örnek, bir sağlam-hareketsiz (solid) nesne ile kesişmediğinde seçilir. Snapping (ani-gayret) kullanımını da belirtebilirsiniz. Pozitif değerler belirtirseniz, seçilen koordinatlar belirtilmiş değerlerin çoklu tamsayısı ile olacaktır. Bu örneğin oyununuzdaki düzenli konumlandırılmış duvarlarda örneği içeride tutmak için kullanılabilir. (eğer varsa). Ayrı ayrı bir yatay ve dikey snapping belirtebilirsiniz.

Snap to grid (Izgaraya yerleş)
Bu aksiyon ile örneğinizin pozisyonunu ızgarada sürekli değiştirebilirsiniz. Dikey ve yatay yerleşme değeri vererek bu aksiyonu kullanabilirsiniz. (ızgaranın duvarlarının boyutlandırılmış olmasını gerektirir). Bu ızgarada nesnelerin kaybolmamasından emin olmak için çok kullanışlıdır.

Reverse horizontal direction (Yatay yönün aksine dön)
Bu aksiyon ile örneği yatay hareket yönünün ters istikametine hareket ettirebilirsiniz. Bu dikey bir duvarla çarpışma olduğunda çok kullanışlıdır.

Reverse vertical direction (Dikey yönün aksine dön)
Bu aksiyon ile örneği dikey hareket yönünün ters istikametine hareket ettirebilirsiniz. Bu yatay bir duvarla çarpışma olduğunda çok kullanışlıdır.

Move to contact position (İliştirilen pozisyona ilerle)
Bu aksiyon ile örnek iliştirilen pozisyona ulaşana dek hareket eder. Eğer o yönde yada o anki pozisyonunda bir çarpışma varsa örnek hareket etmez. Yoksa nesne bir çarpışma olayı bulunmayan bir pozisyona yerleştirilir. Bir yön belirtmelisiniz ama bir maksimum mesafe de belirtmelisiniz. örneğin, nesne düşerken nesne onunla karşılaşmadan önce nesnenin düşeceği maksimum mesafeyi belirtebilirsiniz. Ayrıca bu aksiyonun hareketsiz yada tüm nesnelere uygulanmasını sağlayabilirsiniz. Özel bir durum yoksa bu aksiyonu ilişik pozisyonda örneğin çarpışmadaki ilgili örnekleriyle duracağından emin olmak için çarpışma (collision) olayına koyun.

Bounce against objects (Nesnelere tepki ile yön değiştir)
Bazı nesneler ile çarpışma olayına bu aksiyonu koyduğunuzda, örnek doğal tepkilerdeki gibi geliş açısının zıtsına yön değiştirecektir. Eğer tam olarak parametreyi false (0)’a ayarlarsanız yalnızca yatay ve dikey duvarlar doğru olarak davranacaklardır. True (1)e ayarladığınızda ayrıca eğimli (ve hatta dönemeçli) duvarlar yeterlilik ile davranacaklardır. Bu her şeye rağmen daha yavaş. Ayrıca yalnızca hareketsiz yada tüm nesnelerden yön değiştirmesini belirtebilirsiniz. Lütfen bazı özelliklere göre yön değiştirmenin tamamiyle doğru olmadığını unutmayın. Fakat bazı durumlarda efekt yeterince iyidir.

Game Maker :P

Dreamwalker
Seçkin Üye

USA
İleti 257

İletim - 19/06/2006 :  00:10:21  Bilgileri Göster  Dreamwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
Game maker diye biryerlere yaziverseydin :)
Sayfanın En Üstüne Git

aorgun
Üye



Turkey
İleti 39

İletim - 19/06/2006 :  17:51:58  Bilgileri Göster  aorgun'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
S A L L A :D

Game Maker :P
Sayfanın En Üstüne Git

EvolvE 2000
Üye



Turkey
İleti 82

İletim - 20/06/2006 :  20:15:32  Bilgileri Göster  EvolvE 2000'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Teşekkür, aorgun hiç tamamlamış olduğun bir oyun var mı ? denemem lzm varsa eğer ! Kötü de olsa dnmem lazm. yani eski bir oyunun da olabilir.
Sayfanın En Üstüne Git

aorgun
Üye



Turkey
İleti 39

İletim - 20/06/2006 :  23:52:43  Bilgileri Göster  aorgun'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Vardı Türk Otomobil diye oyuna şikayet geldi bizden çalmışsın diye çok istiyosanız siliim dedim sildim.
Şu anda bildiğimiz Asteroids'i TR yapıp geliştiriyorum. Bir kaç şey daha öğrenmem lzm.
Oyun yapmaya ondan sonra başlıcam...

Game Maker :P
Sayfanın En Üstüne Git

EvolvE 2000
Üye



Turkey
İleti 82

İletim - 21/06/2006 :  10:05:51  Bilgileri Göster  EvolvE 2000'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
En iyisi o zaten. İnsan kendini böyle gelmiş böyle gidecek gibi hissediyor oyun yapımını öğrenirken aslında öğrenmeden yapmaya başlarsa böyle gelip böyle gittiğini hissetmesi lazım. Gerçi ikisindede öğreniyorsun ya neyse.
Sayfanın En Üstüne Git
  Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.05 Snitz Forums 2000