|
Yazar |
Konu  |
zıpzıp
Üye
    

Turkey
İleti 76 |
İletim - 18/05/2006 : 18:40:16
|
Benim istediim şöyle bir şey olcak; sen kaçıyorsun, onlar kovalıyor, sen de ateş edip onları öldürmelisin. İşte movie maker da filmini yapıp koydum. Adamımız hareket ediyor. Ateş ediyor. Düşmanı vurunca da kan oluşuyor. Amaaaaa; düşmanın beni takip etmesi lazım. Yoksa bi espirisi kalmaz. Bunu nasıl yapıcam? Hem onu her yerde öldürebilirim. Yani kan nerede öldürdüysem orada çıkmalı. Bunu nasıl yapıcam? Ayrıca adam yürürken ayakları hareket etcek ama durunca ayakları da durcak. Yani adım adım. Lütfen buna da yardım edin. -Düşman beni kovalasın. -Ben adım atabileyim. -Düşmanı nerde öldürdüysem orada kan çıksın. işte bunlar. yardımlarınızı bekliyorum |
 |
|
Handsome_BoY
Üyeliği Kilitli
Turkey
İleti 0 |
İletim - 18/05/2006 : 20:59:42
|
bak street racenin komtlarına bakıp yapsana..Mesela ben çoğu komutu öyle öğrendim..Polis bizi peşliyo o komutu bul sonra oyununna koy bi dene bence.. |
 |
|
Dreamwalker
Seçkin Üye
    
USA
İleti 257 |
İletim - 20/05/2006 : 18:11:54
|
ilk once kanin dusmanin oldugu yerde cikmasi zaten o verdigim ornekte var. Ucagi istedigin yere hareket ettir, kan her zaman icin ucagin burnundan cikacak (ucak metal biliyorum.. ornek iste :) ) Sen ucak objesinde relative i tiklayinca, kan ucagin hareketine gore nerede cikacagini biliyor. Kanin rasgele olan kismi ise her zaman ucagin tam sivri burnunda degilde 6x6 pixellik bir bolgede cikiyor, istersen kaldirabilirsin onu random komutlarini silerek.
Adim atmak olayi ise cesitli yollarla yapilabilir. Eger platform tarzi ise, oyuncu hep ayni yone ilerliyor ve bakiyorsa, animasyonlu sprite yapiver. Yok oyuncu hareketsiz kalabiliyor ise, o zaman oyuncu hareket etmedigi zaman (ya her step isleminde kontrol edeceksin, yada "no key" eventini kullanacaksin.) sprite i spr_oyuncu_durdu ya donustur. Hareket ettigi zaman ise, hareket ettigi yone gore spr_oyuncu_sola_yuruyor vs. gibi degistirebilirsin.
Dusman seni kovalasin icin ise... Dusmanin her step'inde (yada bir timer kur her saniyede bir) oyuncunun koordinatlarina dogru ilerlettir. "move" bolumundeki 3. komut sanirim "move in the direction bla bla" hatirlayamiycam simdi (game maker yok bu makinede). x ve y koordinatlari olarak ise.. obj_oyuncu.x ve obj_oyuncu.y dediginde dusmanin obj_oyuncu objesinin x ve y sine gore ilerler.
Street Race de polis bizi takip ediyor, oraya bakarak ornek gorebilirsin Handsome_BoY un dedigi gibi. |
 |
|
zıpzıp
Üye
    

Turkey
İleti 76 |
İletim - 26/05/2006 : 20:22:14
|
http://rapidshare.de/files/21450468/yuerueyen_adam.gm6.html şeklinde bir örnek yaptım ama -tabii ki bu basit bir örnek silah, intro eklemedim- saçma gelebilir, ben bu mavi duvarları geçememesini istiyorum çöp adamın. biraz acele oldu çöp adam yamuk oldu :) indirin bakın bi sonra bana ne yapmam gerekiyo düzenleyip gönderin. yardımları bekliyorum... |
 |
|
Dreamwalker
Seçkin Üye
    
USA
İleti 257 |
İletim - 27/05/2006 : 01:13:46
|
ilk once object1 (yani duvar) i "solid" olarak isaretlemeliydin object ozellikleri menusunde. Sonrasinda ise sonucta cop adam, sol tusa basildiginda, devamli hareket halinde oldugu icin (kullandigin "Action" devamli hareket icin kullanilir genelde...) carpismayi anlamakta zorlaniyor gamemaker. Yapilir tamam ama deveye hendek atlatma derim ben.. Eger indirdi isen sana verdigim ilk ve ikinci orneklerden herhangi birisini, orada gorebilirsin topun nasil hareket ettigini ve duvarlara carpinca nasil durdugunu. Yazdigim tuturyali Turkceye cevirdim. Yukliyeyim bir siteye oradan ulasabilirsin, adresi verecegim az sonra... |
 |
|
Konu  |
|
|
|
|