AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 FRP - RPG
 Diablo
 diablo 2:save game gıcıklığı
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 3

Rappier
Seçkin Üye

İleti 1848

İletim - 06/09/2003 :  21:54:44  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Save olayı sizleri neden bu kadar rahatsız etti anlayamıyorum. Öncelikle bu türden bir save olayı oyundaki heyecanı arttırmış. Eskisi gibi iki zor rakibi öldürdün save et, yok efendim haritayı bitirdin save et olayı yok. Bu tip ufak ayrıntılar bence oyundaki bir güzellik. Save-load bir oyunun zevkini bitiren en saçma şey. Bence bu tip bir save olayı tüm oyunlarda uygulanmalı.
Sayfanın En Üstüne Git

shadowwalker
Seçkin Üye



Turkey
İleti 637

İletim - 06/09/2003 :  23:40:43  Bilgileri Göster  shadowwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
alıntı:
Rappier tarafından yazılan:
Bence bu tip bir save olayı tüm oyunlarda uygulanmalı.


yapma be rappier hocam bazen bu oyunun başında saatlerce hapis kalıyodum şu haritayıda tamamen açam bari diye şimdi diobloya gitmişti ama her oyunada olmazki yani şimdi. işim gücüm oluyo onuda öldüreyim şunuda alyım diye kalkamıyom başından. bence başka oyunda olnmasın

The closer you get to the meaning,the sooner you know that you're dreaming...
Sayfanın En Üstüne Git

Rappier
Seçkin Üye

İleti 1848

İletim - 07/09/2003 :  15:21:53  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Bence olur ve hepsinden önemlisi çok güzel olur. Kendimden bir örnek vereyim istersen, ben fps ve tps oyunlarında bölüm aralarında save atmam... Save imkanı olduğu halde sizlerde böyle yapın oyunun heyecanının ne kadar artacağını göreceksiniz.

Belki bir adventure, bir strateji yada frp için dediğim uygulanamayabilir ama diğer oyun türlerinde rahatlıkla yapılabilecek birşey (örn: Project IGI)
Sayfanın En Üstüne Git

whiteraistlin
Seçkin Üye



Turkey
İleti 330

İletim - 07/09/2003 :  18:04:12  Bilgileri Göster  whiteraistlin için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
Rappier katılıyorum zırt pırt save edersen oyunun bir anlamı kalmıyor...hele Diablo gibi bir oyunda "Hah şu Unique yaratığı da öldürdüm dur save edeyim..." veya "dur bi bakayım şu alanda ne var...ölürsem load ederim" diyalogları geçerse bence oyunun anlamı kaçar.
Save sistemi ile ilgili başka bir güzellik te Baldur's Gate serilerinde. BG1'de haritayı tamamen yaratıklardan arındırdığında, save/load edersen o yaratıklar direk geri geliyor. BG2 ve Throne of Bhaal'da bu kaldırılmış, ancak burada da ortada en ufak bir büyü efekti olduğunda bile save edemiyorsun.
Save, adventure için gerekli bir şey...zaten ölme ve bir şeyin yanlış gitme olasılığı olmadığı adventure oyunlarında (istisnalar vardır, mesela Myst serileri) save etmenin oyunun atmosferine bir eksisi olmaz. FPS oyunlarında save yerine checkpoint sistemi kullanılabilir (JK2, ve Diablo'da Waypoint'ler, her ne kadar FPS olmasa da). Boss karşılaşmalarından önce oyun kendi kendini save edebilir, ki bu işe yarar.

For there is no pain greater than thine. For there is no gain, but the fury inside.

Yunus Emre Bakiler
Oyunsitesi-Yazar
yebakiler@oyunsitesi.gen.tr
Sayfanın En Üstüne Git

shadowwalker
Seçkin Üye



Turkey
İleti 637

İletim - 10/09/2003 :  01:18:07  Bilgileri Göster  shadowwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
ben zaten her adam öldürdüğümde save edeyim demiyorumki! bence oyun save konusundada özgürlük tanımalı isteyen adım başı save atar isteyen kendine belli bir save sayısı koyar isteyen otomatik save'inden devam eder. Bende pek çok oyunu save etmeden oynarım ama şimdi açık konuşmam gerekirse 15 dakkam varsa ve oyun oynayacaksam hiçbir zaman gidip dioblo gibi save sistemi olan bir oyun oynamam çünkü oynamış olmam büyük bir ihtimalle hiç bir işe yaramayacaktır. Artı bizim memleket amerika değilki zırt pırt elektrik kesiliyor çok bilirim bir buçuk saat oynadığım bir bölümü tekrar baştan küfür üstüne küfürle baştan oynadığımı ama az save edince gerçekten oyunun zevki daha iyi anlaşılıyor. IGI'yı bende bitirdim ama save sistemi yüzünden ancak üç ayda çünkü insan aynı harıtada birgün içinde onbeş defa oynayamaz heralde. tabii hard'da oynamamında bu kadar uzun sürede bitirmeme epey katkısı oldu o ayrı bir konu. zaten böyle bir tartışmanında sonu olmaz zira oyunları biz yapmıyoruz. belki birgün bizde oyun yaparsak o zaman dediğimizin değeri olur

The closer you get to the meaning,the sooner you know that you're dreaming...
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 3 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.05 Snitz Forums 2000