|
Talha_LeGoLaS
Üye
    

Turkey
İleti 19 |
İletim - 16/08/2005 : 15:23:52
|
Genel Bilgi
Toby Gard, Lara Croft’un yapımcısı ve Tomb Raider Legend’ın baş tasarımcısı, Lara’nın yeni modelini doğal bir gelişim olarak yorumluyor: “Onun için neredeyse 10.000 poligon kullanıyoruz, bu yüzden onu çok fazla gerçekçi yapabiliyoruz. O suya girdiğinde iliklerine kadar ıslanabiliyor, hatta O, gereğinden fazla, kirli bir mezarda durursa üstü başı kirlenebiliyor da(tozlanıyor)."
Hikâye Akışı
Toby Gard, Tomb Raider Legend’ı tamamen yeni bir Lara olarak tanımlıyor. Lara Croft oyunda değerli bir İngiliz Artifact’ini araştırıyor. Bu sırada Lara’nın uzun zaman önce ölmüş ve defnedilmiş olan bir düşmanın kötü güçlere yol göstererek onu izlemesi söz konusuymuş. Tomb Raider Legend’da Lara Croft’un geçmişiyle ilgili birçok yön varmış. Buna Himalaya’da meydana gelmiş bir olayda dâhil(?).
Hareketler
Lara önceki hâllerinden daha atletik! İpte sallanma, çubukta sallanma, tırmanma, emekler gibi yürüme, zıplama, silah atışları, kuğu dalışı ve yüzme şimdiye kadar gördüğümüz mini hareketlerden. Crystal Dynamics, akrobatik hareketlerde Prince Of Persia ile eşitlik olduğunu söylüyor.
Tomb Raider Legend’le çarpışmalarda daha derinlere inilmiş. Silah atışları hâlâ otomatik, tabii yine ustaca çevirmeler ile (Lara’yı sağa sola götürmelerle). Zaman zaman, Lara patlayan bir varile nişan aldığında bir simge gözüküyormuş ekranda. Diğer bir ifadeyle basit bir tuş basışıyla yok edilebilecek bir ip kullanılabiliniyormuş bu simge gözüktüğünde (Lara’nın yanında taşıdığı, makara içindeki ip). Çarpışma esnasında, Lara belirtilen hareketleri yerine getirebiliyormuş. Bunlar; çömelme, şarjör değiştirme, arbede saldırıları, nedensiz(kör) ateş, nişan alma, bomba atma ve silah değiştirme.
Lara’nın düşmanları her zamankinden daha çevikmiş. Düşmanlar değişen her çatışma durumuna göre zekice yollardan karşılık veriyorlarmış. Örneğin Lara’nın etrafını sardıklarında onu hareketsiz bırakıyor, el bombalarını atlatabiliyor hatta destek ekipte çağırabiliyorlarmış.
Silahlar ve Gereçler
Lara’nın yanındaki çift Pistol’dan hâlâ vazgeçilmemiş. Ek olarak el bombaları, yere sabit silahlar, Revolver, RPG ve otomatik silahların hepsinin yeniden olacağı söyleniyor. Lara bütün bu donanımlarını üstünde bulunduruyor. Ama sırt çantası çok fazla sınırsız değil. Örneğin bir el bombası kullandığınızda, o bomba belinden kayboluyor Lara’nın. İlaveten Lara düşmanlarından aldığı silahlardan bir kerede bir tane taşıyabiliyor.
Manyetik çengelli ip, mağaraların sivri uçlu tavanlarında sallanmak için veya diğer Puzzle durumlarında kullanılabiliyor. Diğer gereçlerde şunlar; fişekler, dürbünler, el feneri ve bir Bluetooth kulaklık.
Mekânlar
Oyunda 8 tane alan olduğu doğrulanmış durumda. Şimdiye kadar bilinen bölümler ise şunlar: Gana, Batı Afrika, Rusya, Bolivya, Peru ve Tokyo.
Araçlar
Oyundaki ana araç olduğu söylenen motosiklet, şimdiye kadar doğrulanan tek araç. Bununla birlikte oyunun çok sayıda araç içerdiği de doğrulanmakta.
Oyun Motoru
Oyunda, “LOK: Defiance" ve "Project: Snowblind" (Crystal Dynamics’in en son oyunu, firmaya biraz başarı sağlamış olsa gerek) oyunlarındaki gibi meydan okuyucu bir motorun modifiye edilmiş hâli kullanılıyor. Bunların yanında Puzzle’lar, şimdi daha da fizik tabanlı ve Lara’nın onları çözmesi için birçok yol mevcut. Oyun motoru, obje kenarlarını yumuşatan bir “Yumuşatıcı Filtreleme” özelliğine sahip. Bunun sonucu oyunu gerçekten çok şaşırtıcı kılıyor.
Oyun için, iyileştirilmiş bir kontrol sistemi hazırlanmış ve akıcı karakter hareketleri eklenmiş. Dinamik animasyon sistemi görüntüyü yavaşlatıp devam ettirebiliyor, Lara’ya sebepsizce her engeli(çevredeki objeleri) elleyebilme yeteneği verilmiş ve yapılan her değişiklik yüzeyde bir etki bırakıyormuş.
Çıkış Tarihi
2005 Kışı / 2006 Öncesi
Formatlar
PS2, PC, Xbox, Xbox 360 sürümleri mevcut. Oyunun tüm sürümleri aynı olmasına karşın, Toby Gard, oyunun PC ve Xbox sürümlerinin, daha yüksek çözünürlüklü kaplamalara, daha yüksek FPS hızlarına ve daha hızlı yükleme sürelerine sahip olduğunu söylüyor.
Xbox sürümü aynı zamanda geniş çözünürlükleri de destekliyor. Bunların yanında Toby Gard oyunun Xbox sürümünde şu özelliğin olduğunu söylüyor; "Croft Malikânesi’ni eğlenceli yapabilecek bir pikap fonksiyonuna da destek verildi. Aslında eğitim sırasında o pikap çalınabilecek."
|
talha_legolas@webmaster.com talha_legolas@kankaforumu.com |
 |
|