AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Oyunlar Genel
 Oyun Yapımı
 Oyun Yapimi... nasil-neden-nicin
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 3

RandomHero
Üye



İleti 6

İletim - 15/03/2004 :  01:31:34  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Ben 2,5 senesi oyun programlama olmak uzere 5 yildir programlama yapmaktayim. Ve son zamanlarda ugrastigim tek konu neredeyse oyun programlama oldu.

Oncelikle oyun yapimi hakkinda bir cok merkli insanin bulundugunu ve bu konu hakkinda biseler yapiklmaya calisildigini gordugum icin gercekten mutluyum.

Fakat genede forumicindeki bu isin para getirmeyecegi, bu isin is olamdigi, korsanin yapilan oyunu yiyip bitirecegi hakkinda okudugum yazilara uzulmedim degil...

Oyun programlama baska konular üzerine programlar yazmaktan baya farklı ve baya değişik birşey. Bir kere kişisel hazzın hat safhada olduğu, fakat bunun yaninda fiziksel ve beyinsel olarak yipratan ve yoran bir dal. Çünkü gerçekten zor problemlerle, çok zor işlerle muhattap oluyorsunuz. Oyun programlama, kişinin önündeki bilgisayarin sinirarini zorlamas gibi birşey. Ekstrem programlama da diyebiliriz bi nevi. Tabi deiyorum ki diğer programları yazmak çok kolay ok basit... programlama başlı başına zaten zor bir iş bunu öncelikle bu işle uğraşmak isteyenler göze almalı. Fakat öğrenildikten sonra asla bırakılamıyacak bir alışkanlık gibi. Gerçekten zevkli bir iş. Fakat dediğim gibi oyun programlama ise bunu bir adım daha ötesi.

Oyun programlamayi ogrenmek ve bu konu üzerine çalışmak isteyen kimse gerçekten araştırmayı yeni şeyler öğrenmeyi sevmeli. Ve gerçekten sabırlı olmalı. Yeri geldiği zaman bireyi yapmak saatleri-günleri alsa bile bundan bıkmamalı sabretmelidir. Çünkü sonuta elde edeceği şey gerçekten tüm bu sabretmelere değecek birşey olacaktır.

Türkiye oyun programlama konusunda gerçekten inanılmaz geri durumda. Bu konu üzerinde çalışan bir avuç insan herşeye rağmen birşeyler yapmaya, Türkiye'ye bu sektörü oturtmaya çalışmaktadır. Oyun programlamayıp oynayan kimselerin bu sektörün Türkiye'de oluşması üzerindeki etkileri en az oyunu programlayanlar kadar çok. Çünkü oyun oynayanlar hem Türkçe ve kaliiteli oyunların çıkmasını isteyip hemde gidip tüm bu işlerin emek,zaman ve paraya mal olduğunu bildiği halde kopyasını almaktadırlar. Yabancı oyunlaın satışı Türkiye'de gerçekten yüksek bunu kabul ediyorum. Fakat piyasaya çıkacak Türk yapımı bir oyunun da 35$-40$ a satılacağını düşünmekte çok saçma. Çünkü bu oyunları yapan insanlar zaten etrafta daha sonra bu oyunları oynayacak insanların içinden çıkmadırlar. Zaten onlarda oyun oynayacak insanların bu orjinal oyun fiyatları hakkında nasıl zor duumda olduklarını bilmektedirler. Bu sebepten dolayı çıkacak bir oyun yabancı oyun fiyatlarına (ki bu fiyatlar yurt dışında bile şişirlmiş fiyatardır, Türkiye'de daha da şişmektedir) nazaran gerçekten ucuz olacaktır. 9-10 milyona oorjinal Türk yapımı bir oyun almayı mı tercih edersiniz yoksa 3-4 milyona korsandan alıp yabancıların yaptığı oyunları oynamayı mı? Eminim piyasaya çıkacak ilk Türk oyunu hemen Kadıköy'de, Tahtakale^de ve birçok yerde tezgahlardaki yerlerini alacak ve korsan satıcıların gözdesi olacaktır. Bunun karşısında oyun oynayan kitlenin daha bilinçli olması gerekmekte. Son senelerde oyun oynayan kitlenin çoğalması ve oyun kütürünün ârtmasıyla Türkiye'deki oyunc kitlenin bilinçlendiğine inanmaktayım. Ve Türk oyun programcılarının çabalarını korsandan bu emekleri alarak harcamicaklarına inanmaktayım.

Oyun programlamanın nasılına gelince; öncelikle oyun programlayabilmek için sminden de anlaşılabilineceği gibi programlamayı bilmek gerekmektedir. Piysada programlama bilmeden oyun yapma programları dolaşmakta fakat bunlarla yapılmış oyunlar sadece hazır olan bir oyun motoru üzerine oyun dizayn etmekten öteye geçmemektedir. Öncelikle size önerim global oyun programlama dünyasında en çok kabul görmüş ve en çok kullanılan dil olan C++ ı öğrenmeniz. Dünya piyasasında oyunlar genel olarak C/C++ ve Assembly kullanılarak yazılmaktadır. Bunun dışında mesela son zamanlarda DarkBasic isimli bir dil oluştu. Bu dil tamameen Basic dilinin üzerine yazılmış ve oyun programlamaya yönelik olarak modifiye edilmiştir.Şu an çok çok yeni olan bu dil zamanla gelişmektedir. Şu an performans açısından çok fazla tatminkar olmasada ileride belki zamanla çok daha iyi yerlere gelebilir. Ayrıca Java nın da 3D programlama özellikleri çıkmaya başladı. Bunun yanında Microsoft .NET proesi dahilinde çok nem verdiği C# dilinde DirectX desteği vermeye başladı (C# yapı olarak Java diline çok benzemekte. Java ya tanıdık olan kimselerin C# öğrenmesi gerçekten çok kolay olacaktır). VisualBasic le de yapılabilinecek şeyler bulunmakadır, fakat şu da unutulmamalıdır.Her dil her konuda aaynı güçte değildir. VB nin güçlü olduğuu noktalarda C/C++ yetersiz kalabilir.Java'nın güçlü olduğu bir yerde C# yetersiz kalabilir. Bu yüzden neden şu dilde yazılmıyor, neden bu dilde yazamicakmışım gibi yorumlar gerçekten gereksiz. Cümlemin başında da söylediğim gibi evrensel olarak oyun programlama iççin en fazla kabul görmüş diller C/C++ dır, ve en büyük destekler bu diller üzerinde bulnmaktadır.

Bunun yanında grafiksel programlama için en çok kabul görmüş ve en gelişmiş 2 API, 2 teknooloji olan OpenGL <www.opengl.org> veya DirectX öğrenilmelidir. BU iki API ninde birbirinden üstün yanları bulunmaktadır. OpenGL open source yai kaynak kodları açık bir projedir, ve grafik programlamaya gönül vermiş kişiler tarafından yaratılmış ve geliştirilmiştir. OpenGL in en büyük özelliği platforma bağlı olmamasıdır. Ynai Linuz altında da OpenGL tabanlı progrmalar ve oyunlar yazabilirsiniz. DirectX için bu geçerli değildir. Piyasada bulunan pek çok ünlü oyun OpenGL teknolojisini kullanmaktatdır. DirectX ise Microsoft'un oyun piyasasında söz sahibi olabilmek ve PC platformnda Windows tabanına yönelik oyunların yapımınına artmasını istemesinden dolayı çıkarttığı güçlü bir API dir. Bu API leri öğrenmek gerçekten özveri ve vakit isteyen şeylerdir. Belki başta göz korkutucu gelebilir fakat öğrenme safhası geçtikten sonra işin eğlenceli kısmı balamakta.

Çok uzun yazdım... Umarım biraz da olsa yardımcı olabilmişimdir. Bu konuda elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışrım isteyenlere. Ben de ben süper programcıyım iddalarında değilim. Sadece bildiklerimi sizlerle de palaşabilmekistedim. Herkese iyi oyunlar

One day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it..And we will send you to whatever god you wish. And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forthfrom thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.

RandomHero
Üye



İleti 6

İletim - 15/03/2004 :  01:42:21  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Ayrıca yukarıda bahsettiğim şeyler, oyun programlamanın grafikprogramlama dalıyla ilgili sadece. bunun dışında yapay zeka, animasyon, 3d modelleme, ses, fizik ve matematik programlama gibi birçok alt dalı içinde bulundurmaktadır oyun programlama. bunlardan da elimden geldiğince bahsetmeye çalışacağım ileride. İyi oyunlar.

One day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it..And we will send you to whatever god you wish. And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forthfrom thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
Sayfanın En Üstüne Git

Smeagol
Seçkin Üye



Turkey
İleti 741

İletim - 15/03/2004 :  21:43:47  Bilgileri Göster  Smeagol'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Umarım güzel oyunlarla karşılaşırız seninle ileride.
Türk oyunları ise 10 milyon gibi bir fiyata satılırsa bence kapış kapış gider.

some are born to sweet delight;
some are born to endless night
Sayfanın En Üstüne Git

RandomHero
Üye



İleti 6

İletim - 16/03/2004 :  12:29:47  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Turkiyede satılacak olan oyunlar maximu 15 milyon olur. normal olarak ise 10 milyon. Kimse beklememeli oyunlar 30-35 milyon olacak diye. Ama eger insalar 10 milyona satılan oyunuda gidip korsandan alırlarsa sonra kalkıp neden kşmse türkçe oyun yapmıyor, neden bu konuda geriyiz deme hakları kalmıyor

temennine gelince umarımyakın bir zamanda fikirlerimizi ve yaptıklarımızı istiyoruz bizde arkadaslarımızla. bunun üzerinde çalışıyoruz.

iyi oyunlar...

One day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it..And we will send you to whatever god you wish. And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forthfrom thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
Sayfanın En Üstüne Git

masuda
Yeni Üye



İleti 1

İletim - 12/04/2004 :  20:47:29  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Merhabalar,
C++'yı kitaplardan öğrenebilir miyim? Programlama hakkında herhangi bir bilgim yok. Öğrenim sürecinde nasıl bir yol izlemem lazım?
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
Sayfanın En Üstüne Git

RandomHero
Üye



İleti 6

İletim - 13/04/2004 :  11:29:31  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
C++ kitaplardan tabii kiogrenebilirsin cok ahatlıkla. Ama benim sana onerim direkt olarak C++ogrenmeye calismamak. Oncelikle C dilini ogrenmekle ise baslayabilirsin. Boylece oncelikle programlama mantigini daha rahat kavrarsin ve de C++ a saglam bir alt yapi olusturursun. Daha sonra da Nesne Yapili Programlama mantigina kendini biraz alistirman gerekicek cunku C++ Nesne Yapili bir programlama dilidir.

C++ sanilanin aksine cok da zor bir dil degil. Sadece sabir ve istek gerektiriyor. Sana calismalarinda ve ogrenme surecinde basarilar dilerim. Eger baska bir sorun olursa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.

One day you will look behind you and you will see we three, and on that day, you will reap it..And we will send you to whatever god you wish. And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, power hath descended forthfrom thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 3 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.1 Snitz Forums 2000