AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Oyunlar Genel
 Oyun Yapımı
 Selçukular (Seljuks) 2D Turn based strateji oyunu
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 3

warchild
Üye



Turkey
İleti 6

İletim - 15/11/2006 :  12:58:47  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Merhaba arkadaşlar,
Adım Çağan ve Blackcoders programlama grubu başkanıyım.Blackcoders olarak bir stateji oyunu yazmaya kadar verdik ve oyun yapım süreci işlemeye devam ediyor.Oyunun programlaması,grafik dizaynı ve müziklerinde genellikle ben çalışıyorum.Blackcoders içinde yardımcı olan arkadaşlar da var.

Oyunu basitçe tanımlamak gerekirse.1000-1300 yılları arasındaki Anadolu tarihini anlatan bir oyun.Temel olarak Selçukluları işliyor ve oyunda Bizans,Moğol uygarlıkları da bulunuyor.Nasıl birşeye benzeyecek diye sorarsanız size hemen Medieval Total War'ın strateji haritasını hatırlatayım.İşte oyun onun gelişmiş bir versiyonu olacak.3 uygarlık ve her uygarlığın özel üniteleri olacak.Sağlık üniteleri,bandocular ve mehter takımları,lağımcılar,rum ateşi,tomruk ve mancınık da kuşatmalarda kullanılabiliecek.Bunun dışında rahipler gibi savaş alanında orduları moralmen ateşleyen dini üniteler de bulunuyor.

Oyunun karakter modellemeleri ile uğraşıyorum şu aralar.Askerleri tek tek çiziyorum.Eğer İzmir'de oturan arkadaş varsa aranızda oyunun geliştirmesinde bu yaz bana yardımcı olabilir.Oyunun bitiş tarihi hakkında birşey söylemek şimdilik erken...

Size karakter çizimlerinden bir resim göndereyim.
http://www.mydanoz.net/download/cagan_photo/seljuks_light_infantry.jpg

Blackcoders web sitesi: www.theblackcoders.com

Yorumlarınızı bekliyorum...

warchild
Üye



Turkey
İleti 6

İletim - 15/11/2006 :  13:04:08  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Ha söylemeyi unuttum programlama dili olarak Visual Basic kullanıyorum.Yetersiz olduğuna dair birçok msj aldım ama bence oldukça yeterli.
Sayfanın En Üstüne Git

Avaris
Yönetici

Turkey
İleti 1976

İletim - 15/11/2006 :  15:36:04  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Yorum yapabileceğimiz çok fazla şey söylememişsiniz aslında. Tam anlamadım ama Total War klonu bir oyundansa biraz özgün bir fikir daha güzel olurdu aslında. Ama yine de bu işe bir şekilde başlamak gerek. Şimdiden kolay gelsin.

Bu arada Visual Basic gerçekten kapsamlı bir oyun projesi için yetersiz kalabilir. İsteneni elde etme konusunda elbette yollar bulunur ancak toplamda performans sorunları yaşatabilir. Özellikle oyununuz büyük çaplı bir proje olacaksa.

Deniz Turgut
Yazar
Sayfanın En Üstüne Git

warchild
Üye



Turkey
İleti 6

İletim - 15/11/2006 :  18:03:22  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Çok büyük kapsamda bir proje değil.Zaten dediğim gibi oyunda 3D motor kullanmıyoruz.Oyunda gerçeklikten çok tarihi bilgiyi "doğru" öğretme,diğer Anadolu uygarlıklarını tanıma ve zevk üzerinde duracağız.Bu sebeple oyunda çok komplike kodlara,işlemlere ve hesaplamalara gerek olmayacak.

Beni en çok zorlayan şey yapay zeka.Önceden belirlenen bir çok işi yapay zekaya yükleyip ardından uygun durumda bu işleri insan oyuncunun oyuna göre ortaya koyma prensibine dayalı bir yapay zeka sistemi kurgulamayı düşünüyorum.Bu işler ordu geri çekme,saldırma,şehir alma.Bir de insan oyuncuyla alakalı olmayan önceden belirlenmiş işler var.Mesela asker çıkarma,ekonomiyi geliştirme,teknoloji geliştirme vb...

Onun dışında minimap kısmında çok zorlanacağım gibi gözüküyor.Kademe kademe oyunun durumunu size anlatmaya çalışacağım.
Sayfanın En Üstüne Git

Bellerophon
Üye



Turkey
İleti 44

İletim - 01/12/2006 :  05:29:52  Bilgileri Göster  Bellerophon'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Visual basic ne yazık ki bu tarz birşeyi yapmaya elverişli değil dostum. Ayrıca oyun motorsuz böyle birşeyi başaramazsınız. Kaldı ki salt directx8 kullansanız bile bunu başaramayacaksınızdır. Sadece grafik bazlı çalışırsanız o da çok ağır olacaktır. 3D tarzı birşey düşünüyorsanız matematik fizik vb. şeyler üzerinde durmalısınız. Bunlar da VB de yeterli değildir...

Ama yine de siz bilirsiniz tabi. Bir programcı olarak tavsiyem c++ dır ve hazır bir oyun motorudur. Başarılar dilerim...
Sayfanın En Üstüne Git

warchild
Üye



Turkey
İleti 6

İletim - 23/12/2006 :  17:09:25  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
:) Sen Age of Empires hikayesini bilmiyorsun anlaşılan.Strateji dünyasında pek deneyimin olmadığı anlaşılıyor arkadaşım.Şöyle ki; Age of Empires II - The Age of Kings.Direct X 6.1 kullanır ki ona Direct X bile denmez :) (yaptıklarının aynısını DirectX kullanmadan görsel programladaki birkaç satır kodla yaptırabilirsiniz.)Ve Age of Empires II 256 renkte çalışır.8MB bir ekran kartı ile zorlanmadan oynarsın.Ancak bu oyun şimdiye kadar en çok satan strateji oyunudur.Bilgisayarı Geforce 7200 olup da Hala Age of Empires oynayan insanlar tanırım.Buradan anlaşıldığı gibi önemli olan grafiklerin ne kadar gerçekçi olduğu ve hangi teknik kullanılarak grafiklerin oluşturulduğu değil kullanıcıya yaşattığı zevktir...

İyi günler
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 3 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.03 Snitz Forums 2000