AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Oyunlar Genel
 Oyun Yapımı
 game maker'da odalar
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 21

Dreamwalker
Seçkin Üye

USA
İleti 257

İletim - 02/06/2006 :  02:49:23  Bilgileri Göster  Dreamwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
http://home.earthlink.net/~john.depe/handsomeboy.gm6

Handsomeboy, ben sana kabaca kafamda olan bir yontemle yaptim. Daha degisik bir yollarla yapilabilir tabii kide. spr_kontrol objesi ne kadar buyukse, mouse uzerine gelince yaziyi buyulten alanda ayni boyuttadir. Yani ornekte oyuncak ayi kadar 32x32 gibi. Eger birden fazla resim kullanmak istersen (yada daha detayli sekilde olayi kontrol etmek istersen) mouse koordinatlarini okuyup da bu olayi yapabilirsin...




http://home.earthlink.net/~john.depe/safax.gm6

Safax, kafamda vardi zaten boyle bir olay ( bir oyun icin on hazirlik) bende hem senin hem benim isime yarar diye, biraz oyun motoru mahiyetinde yaptim. Hatta belkide bir deneme oyunu yapicaz az sonra ufaklikla (tabii onlara sorarsan barbi arabasi, tank yerine...) onuda atarim buraya.




Beyler, tavsiye mahiyetinde birsey demek istiyorum haddimi asmazsa. Umarim bu ornekleri ezberlemezsiniz. Benim icin fark etmez, istersen bire bir kopyala ben yaptim de, sorun degil :) Ama ben sizin icin diyorum, eger olayin mantigini kaparsaniz, game makerin GML diye programlama dili var... Ona baslarsaniz, goreceksiniz ki game maker basit 2-3 kutudan ibaret degil. Eger mantigi kaparsaniz, gercek programlama dillerine gectiginizde kolaylik olur. "if no collission on relative x -4 then move object to relative -4" diye ezberlemek yerine mantigini ezberleyin :)

Programci gozu ile gercek hayattan bir ornek :


should_i_go_to_bed = 0;    ( should_i_go_to_bed = false; )
sleep = 1;                 ( sleep = true; )

if (sleep == 1) {
    should_i_go_to_bed = 1;
}
else
{
    should_i_go_to_bed = 0;
}



should_i_go_to_bed = yataga gideyim mi?
true = dogru
false = yanlis
sleep = uyku


yataga gideyimmi = yanlis (yataga gitme, cunki uykumuz var mi bilmiyoruz)

uyku = dogru  (uykumuz var)

Eger uyku dogru ise (uykumuz gelmisse)
	yataga gideyimmi dogru ( evet uyu )
aksi takdirde (yani uykumuz gelmisse dogru degilse... yani yanlissa)
	yataga gideyim mi yanlis ( yani uyuma )


ingilizce bilmek cok yardimci olur ama biraz genel matematik, birazda sozluk yardimi ile kafa yorunca cozulur olay.
simdi bu mantikla bak o verdigim ornekteki kodlara, biraz daha rahat anlasiliyor mu?

Uykumun geldigi belli oluyor degil mi..? Umarim hata yapmamisimdir uykulu uykulu, bir sorun olursa affedin, yazin buraya, yarin aksam duzeltirim :)
Sayfanın En Üstüne Git

SafaX
Üye

Turkey
İleti 136

İletim - 02/06/2006 :  04:30:46  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Abi herşey için saol da, ben de o tank kalıyo. Yani başka bir grafikle uyguladıımda (sadece sprite'ı değiştirmeme rağmen) görüntü sabit kalıyo ve tank gibi dönmüyo. Tam olarak anlatamamış olabilirim ama başka şekilde anlatılmıyo sanırsam.
Sayfanın En Üstüne Git

Dreamwalker
Seçkin Üye

USA
İleti 257

İletim - 02/06/2006 :  08:05:14  Bilgileri Göster  Dreamwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
bir sprite'a 4 sekil birden verip, onlari 0,1,2,3 olarak kontrol ediyorsun degil mi? istersen gonder yaptigini hemenpaylas, rapidshare gibi bir yere ativer istersen, bakarim bir.
Sayfanın En Üstüne Git

Handsome_BoY
Üyeliği Kilitli

Turkey
İleti 0

İletim - 02/06/2006 :  14:25:46  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
soruma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim.. ;)
Sayfanın En Üstüne Git

SafaX
Üye

Turkey
İleti 136

İletim - 02/06/2006 :  17:45:33  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
Dreamwalker çok saol ve pardon yaa.. Ben o mesajı 04.30da yazmışım kafam iyiydi heralde. Gerçi şimdi de etraf yamuk geliyo, 5dakka önce kalktım. Bundan çıkarılacak ders; gece hayatı bana göre deil. :D
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 21 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.05 Snitz Forums 2000