AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 Kültür - Sanat - Bilim - Yaşam
 Otomobil & Motorsiklet
 Dizel Motor mu? Benzinli mi? LPG mi?

Not: Bir yanıt gönderebilmek için kayıtlı olmalısınız.
Kayıt olmak için, burayı tıklayın!

Ekran boyutu:
Kullanıcı Adı:
şifre:
Biçem Modu:
Biçem: KoyuıtalikAltı ÇiziliÜstü Çizili Sola YaslaOrtalaSağa Yasla Yatay Çızgi Bağlantı EkleE-Posta EkleResim Ekle Kod EkleAlıntı EkleListe Ekle
   
Mesaj:

HTML KAPALI
Forum Kodu AÇIK
Smiley'ler (Yüz ifadeleri)
Gülümseme [:)] Büyük Gülümseme [:D] Karizmatik [8D] Utanmış [:I]
Dil [:P] Kötü [):] Göz Kırpma [;)] Palyaço [:o)]
Korsan [B)] 8 Nolu Top [8] Üzüntülü [:(] Utangaç [8)]
şaşırmış [:0] Kızgın [:(!] Ölmüş [xx(] Uykulu [|)]
Öpücük [:X] Onaylayan [^] Onaylamayan [V] Soru [?]

  İmzanızın eklenmesi için seçiniz.
Bu konuya abone ol.
    

K O N U      ı N C E L E M E
Iron-Man İletim - 02/08/2010 : 20:55:47
Günümüz teknolojisinde sizce artık en kullanışlı, tasarruflu ve yüksek performanslı sistem hangisi? Eskiden dizel motorların çok gürültü çıkarmasından şikayet edilirdi, şimdi ise yeni nesil dizel motorlarda bu sorun neredeyse kalmadı. Performans olarak yine benzinli derlerdi. Sanırım aynı şekilde dizel motor bu konuda da aşama kaydetti. Ekonomiklik olarak dizelin farkı zaten ortada. Sizce ileriki süreçlerde arabaların tamamen dizel motora dönmesi mümkün mü? Hayırsa neden? Hem benzinle aynı performansı alabildiğimiz noktaya ulaşmışken, neden daha ekonomik bir seçeneği standartlaştırmıyorlar?

Artı olarak, benzinli motora sahip arabaya LPG taktırmanın artık bir anlamı, farkı, yararı kaldı mı?
3   S O N      Y A N I T L A R    (En Son İleti ılk Sırada)
RobertColes İletim - 14/11/2014 : 07:42:08
I'm furthermore involved in the occasions during those times. In the event the diesel engine motor effectiveness, fshionable, only petroleum inside remaining data transfer speeds, your diesel engine motor could well be sensible for most of us within this judgement. That which you do not achieve this even though your rally.: ) In addition to I cannot don't forget which had the item taken away, My spouse and i have no idea the reason why your motor were being taken away a few electro-mechanical techniques of which assist these people. They helps make many financial savings. Who had previously been KIA? Hmm...
CrAzY_IVAN İletim - 02/08/2010 : 22:22:22
Ben de müdahil olayım o zaman. Eğer dizel motor ara performansta iyi, benzinli de son hızda iyiyse, bu mantıkta çoğu insan için dizel motor mantıklı olacaktır. Ne de olsa pek ralli yapmıyoruz. :)

Bir de kim çıkarmıştı hatırlayamadım, motoru yüzde bilmem kaç elektrikle destekleyen bir sistem çıkarmıştı biri. Tasarruf sağlıyormuş epey. KIA mıydı kimdi? Hmm...
bkkazaz İletim - 02/08/2010 : 21:59:22
Aslında bu konuda beklentileriniz ve kullanım özellikleriniz önemli diye düşünüyorum.

Dizel motorlarda, beygir gücünden ziyade tork ön plandadır. Bu da motorunuz düşük hacimli de, hızlanmada önemli bir avantaj sağlayacaktır. Sollamalar, yokuş yukarı hızlanmalar (yolculuklarınızda dikkat ederseniz) çok çok daha tatminkardır.

Benzinli motorlar, son hız (top speed) araçlarıdır. Torklar düşüktür ama beygir güçleri fazladır. Dolayısıyla dizel bir araç 190km/h maksimum hıza ulaşırken, aynı hacimdeki benzinli bir araç 220-230km/h'yi görebilir.

LPG'ye gelince. Benzinli aracınızın yakıt tüketimi ne kadarsa, litre bazında yine o kadar harcayacaktır, ama bu sefer benzini değil LPG'yi. Yani fiyatları tam bilmiyorum ama %50'ye yakın bir karlılık ortaya çıkacaktır. Sıralı gaz sistemlerinde, performansa düşüş pek görmüyorum. (özellikle de motor ısındıktan sonra) Hatta aracı benzinliyken beni geçemeyen arkadaşlarımın, gazdan sonra bana toz yutturduklarını bilirim :)

Bazı LPG sistemlerinin güzelliği ise LNG, yani doğalgaz uyumlu olması. Gidip de evinizdeki doğalgaz hattını bağlayın diye demiyorum tabi ki. Ama LNG'nin litre maliyetinin LPG'den daha düşük olduğunu söylüyorlar. Yakında LNG istasyonları da türemeye başlayacak. Güzel bir gelişme olur.

Gelelim hangisini seçmek gerekir konusuna:
1. Dizelin bakımı da normal bir benzinli araçtan pahalıdır. Satın alma maliyeti de yüksektir. Tüm bu maliyetleri karşılayabilecek kadar uzun yol yapıyorsanız, dizel anlamlı.

2. Benzinli aracı doğru kullanmayı bilenler için, benzinli araçlar da çok yakıyor denemez. Özellikle VW'nin son dönemdeki turbo'lu motorları, düşük hacimle yüksek performans sağlıyorlar. Düşük hacim = düşük tüketim. Gerisini anladınız zaten :)

3. Aracını değiştirme imkanı olmayan ama yine de daha ucuz yaşamak isteyenler için 1000TL civarında bir masrafla LPG'ye geçiş mümkün. Bazı araçlarla bazı LPG dönüşüm sistemlerinin uyumlu çalışamayabileceğine dair duyumlarım oldu. İyi araştırmak lazım. Maliyetlerimi düşüreyim derken, kullanmaktan nefret edeceğiniz bir aracınız olmasın.

0.03 Snitz Forums 2000