Command & Conquer 4 Tiberian Twilight'ı son gördüğümde aklımda bir sürü soru işareti oluşmuştu. Oyun hala bizlere Command & Conquer tadı verecek miydi? Oyundaki sınıf sistemi nasıl bir şey olacaktı? Bu tam olarak oynanışı nasıl etkileyecekti? Sonunda oyunu biraz oynama şansı yakaladım ve C&C4'teki tüm bu değişik sistemlerin nasıl bir arada çalıştığını gördüm.

Oynadığım bölümdeki görev oldukça açıktı. Git birkaç belirlenmiş kontrol noktasını kurtar ve ardından sabit bir konumu yakında düzenlenecek bir saldırıdan koru. Görev bu olsa da oynanıştaki birkaç temel değişiklik doğrudan dikkatimi çekti. Bu değişikliklerden ilkini ara yüzde fark ediyorsunuz.  C&C Generals'da olduğu gibi kenar bar modelleri bırakılmış (bu sistem Red Alert 3 ve önceki oyunlarda kullanılmıştı) ve Starcraft gibi çoğu modern RTS oyununda karşılaştığımız daha derin ve merkezi bir tasarıma geçilmiş. Ve şunu da söylemeliyim, oyunda karşılaşacağınız en ufak değişiklik bu olacak.

Oyundaki ilk büyük değişiklik ise bana göre ekonomi sisteminde gerçekleştirilmiş. Klasik C&C oyunlarında karşılaştığımız ekonomi sistemi "bir temel inşa et, Tiberiumlar'ı topla ve Tiberiumlar'ı üniteler inşa etmek için harca"dan ziyade şimdi oyunda iki farklı odak noktamız var. Command Points (Komuta Puanları) ve Credits (Krediler). Komuta Puanları’nı ünite üretiminizde kullanıyorsunuz ve her ünite için kullanmanız gereken puan miktarı da değişiyor. Örneğin başlangıç seviyesindekiler için bir veya iki puan harcarken, en güçlü üniteler için yedi, on arası puan harcıyorsunuz. Bu yüzden aslında bir birim yapmak benden hiç para götürmüyor, fakat onun kaç komuta puanıma mal olacağını da düşünmek zorundayım. Eğer çıldırır ve 51 Komuta Puanlık jip yaparsam, ardından daha önce kurduğum şeyleri feda etmem gerekir.

İkinci odak noktamız olan kredileri ise görevleri tamamladıkça ya da düşman ünitelerini yok ettiğinizde kazanıyorsunuz. Bu değerli kredilerimi ben, üç sınıfa ayrılan ve daha güçlü ünitelere ulaşmamı sağlayarak, her üniteye ek özellik kazandırmamı sağlayan ikinci sınıf Walkerlar’ın hızını arttırmak veya üçüncü sınıf Mammoth Tank'ın hasar gücünü arttırmak gibi upgradelere harcadım.

Sırada bir diğer büyük eklenti olan sınıf sistemi var. Görevleri Offense, Defense ya da Support sınıflarından biriyle oynayabiliyorsunuz. Single player görevinde ben Offense sınıfına sabitlenmiştim. Bu sınıfta daha çok tank gibi kara silahlarına odaklanıyorsunuz. Offense oyuncusunun çok sayıda tank ve jip üretmesi gerekiyor. Böylece çoğu düşmanını ortadan kaldırabilecektir. Oyunu Offense olarak oynadığınızda oldukça düz bir çerçevede ilerliyorsunuz. Crawler'ınız (merkez üniteniz. Diğer ünitelerden farklı olarak gerekli olduğunda yer değiştirebiliyor.) saldırı gücünüzle birlikte ilerleyerek sürekli tank üretebiliyor. Eğer düşman direnişi görürseniz Crawler'ınızı güvenli bir bölgeye çekip taburlarınızı destekleyebiliyorsunuz.

Oyunun temel mantığı "Komuta Puanları’nı ve kredileri birimler yaratırken akıllıca kullan ve o birimleri kazanmak için doğru yönet" şeklinde olurken, sınıflar arasında ise oldukça büyük farklılıklar gözüküyor. Örneği Offense'ta yalnızca tanklarınıza odaklanmanız yeterliyken, Defense sınıfında askerlere ve yapılara odaklanıyorsunuz.

how many women cheat website why are women unfaithful
website my fiance cheated on me why do married men cheat on their wives
redirect husband cheated wife how do i know if my wife has cheated
go women who love to cheat my wife cheated
how many guys cheat catch a cheat why do women cheat on their husbands
types of women who cheat cheat on husband reasons why women cheat on their husbands
open reasons women cheat why do wife cheat