AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 FRP - RPG
 FRP & RPG Genel
 Sizce bir rpg oyununda olması gerekenler??
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 2

dwarf-old
Üye

Turkey
İleti 78

İletim - 26/08/2005 :  12:19:13  Bilgileri Göster  dwarf-old'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
Lvl atlamak büyü yapmak balta kullanmak gibi özelliklerden ibaret olmaması lazım rpglerin bunlaraa boca örnek var!!Wow,knight vb!!Sizce ne olması lazım bir rpg içerisinde??

don't cry for me!!!

madfight
Üye



Turkey
İleti 41

İletim - 26/08/2005 :  12:30:57  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
bence çevre ile iletişim ne gibi kahramanımın aşık olması veya yanındaki yardımcı bir adamla tartışma cıkması gibi ayrıca oyun bittiktensonra bile insanların küçük görevleri olmalıki ben hala oynayabileyim.Ayrıca kahramanım yaşlanmalı doğum gününü kutlamalı gibi

Win or Lose
Sayfanın En Üstüne Git

DharkjuNs
Seçkin Üye

Turkey
İleti 1037

İletim - 26/08/2005 :  14:32:17  Bilgileri Göster  DharkjuNs'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
oldukçe gerçekçi ögelerin olması yaşantıyı olduğu gibi yansıtmaya çalısması madfight ın dediği gibi gorevlerin mumkunse bitmemesi lazım!..
Naçizane!..

Yunus YILMAZ (19/07/2005)


Sayfanın En Üstüne Git

shadowwalker
Seçkin Üye



Turkey
İleti 637

İletim - 26/08/2005 :  15:36:23  Bilgileri Göster  shadowwalker için bir ICQ İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
aslında iyi bir rpg en iyi hayat similasyonu yapabilen rpgdir. (tabi burada bahsi geçen c-rpgdir). kendi karakterimden ziyade etraftaki insan (ve bilimum diğer ırklar) benim için daha önemli. npcler en basit anlamda temel ihtiyaçlarını gidermeli. yani yemek yemeli, uyumaya gitmeli, yorulduğunda oturmalı dinlenmeli. canı sıkıldığında etrafta gezinmeli. bu temel anlamda yeterli bir tatmin verir ancak birde programcı abilerimiz npc-npc arasında ilişki kurmayı başarabilirse deymeyin keyfime. mesela iki npcnin birbine aşık olup evlenmesi -hatta çocuk sahibi olmaları (benim bunla alakalı bir görevim olmasa bile mesela düğünlerine bir davet almam yada (oyunda kahramanlık seviyesine ulaşmışsam) cocuklarına isim babalığı yapmam beni oyuna daha bağlar.). en kıl olduğum olaylardan biri bir dükkana girdiğim zaman sadece alışveriş yapanın ben olduğunu bilmem mesela. diğer npclerde alışveriş yapmalı, onlardanda "adventurer" çıkmalı. onlarda oyunda olan herşeyi kullanmalı. ancak bende iş güç sahibi olabilmeliyim. mesela bir kayık satın alıp başında beklediğim zaman bir npc gelip "abi falanca yere gidermi bu kayık?" demeli.. ne güzel olur :). yaratıkların spawn olması iyi olur hatta mümkünse oyunda bir "random quest generator" olmalı ve oyunun ana görevi bittikten sonra birbirinden faklı onlarca görev değişik yerlerde belirmeli. ama bu görevlere npc adventurerlarda talip olmalı, yani onlarde benim gibi level atlama güdülerini (:D) takip etmeliler. oyunda kendini hissetmek için savaş sırasında benim tek yaptığım fare ile düşmana tıklamak olmamalı. klavye kombinasyonları ile kombolar çizebilmeliyim. aslında burada amaç savaşı benim yaptığım izlenimini bana vermesi oyunun. özelliklerim ne olursa olsun karakterim ben düşmana tılayınca npc gibi bir yapay zaka izleyip düşmanı öldürüyorsa, ondan ben bir süre sonra sıkılırım (bu yönden turn-based oyunlar daha yavaş olmasına rağmen daha tatmin edici geliyor bana bunun haricinde gothic savaşı ben yapıyormuşum izlenimi veren nadir rpglerden birisi). her ne kadar oyun oynanış kolaylığı açısından oyuna bazı olmaması gereken şeyler eklensede (mesela görev verecek adamın kafasında bir soru işareti olması :O)ekran aslında olabildiğince temiz olmalı. faraza can barım bile ekranın bir köşesinde çok dikkati çekmeyecek ancak baktığım zaman görebileceğim bir yerde olmalı. ekran ne kadar bu tip şeylerden temizse o kadar kendimi oyunda hissederim. bu arada bu dediklerim oldukça zor işler birkaç kod ile olmuyor özelliklede yapay zeka sistemi bütün npclerin kendi aralarında ilişkiyi sağlaması ve kadar "variable" kullansanda bir yerde sapıtıyor. bir sürü script yazmak zorunda kalıyorsun ama illada bir yerlerde eksik kalıyor. belki bulanık mantıkla bişeyler yapmak mümkün olabilir ama... zor :) neyse kafamdaki ideal oyunun küçük bir dışardan görüntüsü bu yukarda yazdıklarım işte. umarım birileri buna yaklaşır çünkü bana bırakırlarsa bu işi daha çok beklemeleri lazım eheh :D

The closer you get to the meaning,the sooner you know that you're dreaming...
Sayfanın En Üstüne Git

madfight
Üye



Turkey
İleti 41

İletim - 27/08/2005 :  10:47:04  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
eğer c-rpg oyununda ise aradığımız yenilikler bence kahramanımız kendi gücü savaştıkca vücudu kaslanmalı ve savaşlarda yara almalı bence bir c-rpg oyununu gerçekçi kılan budur

Win or Lose
Sayfanın En Üstüne Git

dwarf-old
Üye

Turkey
İleti 78

İletim - 29/08/2005 :  21:40:56  Bilgileri Göster  dwarf-old'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
bence kendi krallığımızı falan kursak yanımızda kendimiz için savasan npcler bulunsa!!Bunlar hoş olur tabi bir rpg için!

don't cry for me!!!
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 2 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.06 Snitz Forums 2000