merabalar bu programı aslında ilk olarak 200 yılında keşfettim ama çok sade geldiği için ilgilenmedim basit 2D tarzı oyunlar yapmak için ideal şimdi ise görüyorumki mark owermars programı geliştirmiş ve 6 sürümünü piyasaya sürmüş 3dsmax , psd ve daha bir çok popüler grafik pram uzantıları destekliyor...kısaca program çok güzel olmuş ever bu kısa konuşmadan sonra benim sormak istediğim game maker de kullanılan scripler (kodlar) hangi dilde yazılmışbilen varmı..... :D
örnek
// Turn rocket against enemy.
my_direction = point_direction(x + sprite_width / 2, y + sprite_height / 2, mouse_x, mouse_y);
// Accelerate in the new direction.
motion_add(my_direction, 1);
// Adjust speed to max speed.
speed = min(speed, 13);
// Select sprite image to be shown.
image_single = floor(((my_direction + 5.625) mod 360) / 11.25);
başkabir örnek
// Multiplayer variable definitions
// 100 - Ship 1 x
// 101 - Ship 1 y
// 102 - Ship 1 speed
// 103 - Ship 1 direction
// 104 - Ship 1 my_direction
// 105 - Ship 1 myArmor
// 106 - global.Ship1Score
// 107 - Ship 1 exploding
// 108 - Ship 1 visible
// 109 - Ship 1 WeaponState
// 110 - Ship 1 WeaponType
// 111 - Ship 1 BombAmmo
// 112 - Ship 1 RocketAmmo
// 113 - Ship 1 RammerAmmo
// 200 - Ship 2 x
// 201 - Ship 2 y
// 202 - Ship 2 speed
// 203 - Ship 2 direction
// 204 - Ship 2 my_direction
// 205 - Ship 2 myArmor
// 206 - global.Ship2Score
// 207 - Ship 2 exploding
// 208 - Ship 2 visible
// 209 - Ship 2 WeaponState
// 210 - Ship 2 WeaponType
// 211 - Ship 2 BombAmmo
// 212 - Ship 2 RocketAmmo
// 213 - Ship 2 RammerAmmo
// 300 - Bomb 1 x
// 301 - Bomb 1 y
// 302 - Bomb 1 speed
// 303 - Bomb 1 direction
// 400 - Bomb 2 x
// 401 - Bomb 2 y
// 402 - Bomb 2 speed
// 403 - Bomb 2 direction
// 500 - Rocket 1 x
// 501 - Rocket 1 y
// 502 - Rocket 1 speed
// 503 - Rocket 1 direction
// 600 - Rocket 2 x
// 601 - Rocket 2 y
// 602 - Rocket 2 speed
// 603 - Rocket 2 direction
// 700 - Powerup x
// 701 - Powerup y
// Multiplayer messages
// Message 1 - Fire ship 1 weapon
// Message 2 - Fire ship 2 weapon
// Message 3 - Ship 1 destroyed
// Message 4 - Ship 2 destroyed
// Message 5 - Detonate ship 1 weapon
// Message 6 - Detonate ship 2 weapon
// Message 7 - A ship weapon has changed
// Message 8 - Powerup (destroy/create, nr, x, y, speed, direction)
// 0 - destroy, 1 - create
global.Ship1Inited = false;
global.Ship2Inited = false
global.Ship1Score = 0;
global.Ship2Score = 0;
// Registry settings:
// engineTracksOn : Engine tracks on true/false
// lastIPAddress : Last entered IP Address
// Options defaults
if (registry_exists("engineTracksOn"))
{
global.engineTracksOn = registry_read_real("engineTracksOn");
}
else
{
global.engineTracksOn = false;
}
// IP Address
if (registry_exists("IPAddress"))
{
global.IPAddress = registry_read_string("IPAddress");
}
else
{
global.IPAddress = "0.0.0.0";
}
global.LastRooms = 0;
global.InterfaceBombSpeed = 7;
// Init some more constants
global.Text1PositionX = 500;
global.Text1PositionY = 5;
global.Text2PositionX = 10;
global.Text2PositionY = 5;
global.Bar1PositionX = 690;
global.Bar1PositionY = 30;
global.Bar2PositionX = 0;
global.Bar2PositionY = 30;
global.Pad1PositionX = 700;
global.Pad1PositionY = 55;
global.Pad2PositionX = 10;
global.Pad2PositionY = 55;
global.Weapon1PositionX = 722;
global.Weapon1PositionY = 95;
global.Weapon2PositionX = 32;
global.Weapon2PositionY = 95;
mouse_continuous = 0;
// Set some multiplayer globals.
global.MT_Hotseat = 0;
global.MT_IPX = 1;
global.MT_TCPIP = 2;
global.MT_Modem = 3;
global.MT_Serial = 4;
evet bu kodlar hangi dilde yazılmış bilen arkadaşların yardım etmeleri dileği ile :)