AION - Tıkla oyna


Kullanıcı Adı:
şifre:
şifreyi Anımsa
şifrenizi mi unuttunuz?     ÜYE OL

 Tüm Forumlar
 FPS - TPS - Aksiyon - Macera - Dövüş Oyunları
 Tomb Raider
 Tombraider 7 LEGEND
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazar Önceki Konu Konu Sonraki Konu
Sayfa: / 37

redhot_devil14
Üye



Turkey
İleti 2

İletim - 11/12/2005 :  13:16:46  Bilgileri Göster  redhot_devil14'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  redhot_devil14 için bir Yahoo! Messenger İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla
yaa arkadaslar tomb raider 7 benim bildigime gore subat 2006 da cikacakmis ben milletin yalancisiyim yani.olmayabilirde.

ßy RuD£ßoY
Sayfanın En Üstüne Git

memocan1984
Üye

İleti 47

İletim - 11/12/2005 :  17:44:28  Bilgileri Göster  memocan1984'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
off ya ben sıkıldım artık beklemekten:-( yedi bitirdi beni:-) oynamıcam işte cıkınca....

kartallar yüksekten uçar!!!
Sayfanın En Üstüne Git

xnkx
Üye



Turkey
İleti 52

İletim - 27/12/2005 :  10:46:59  Bilgileri Göster  Alıntı yaparak Yanıtla
tomb raider legend 24 şubatta pc ye çıkıyormuş son tarih bu galiba.hadi hayırlısı

xleonx

Sayfanın En Üstüne Git

memocan1984
Üye

İleti 47

İletim - 29/12/2005 :  19:06:06  Bilgileri Göster  memocan1984'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Alıntı yaparak Yanıtla
son tarih 1 nisan!!!ne tuhaf dimi,şaka gibi:-) bence popt2t oynayın,o zamana kadar....

kartallar yüksekten uçar!!!
Sayfanın En Üstüne Git

Talha_LeGoLaS
Üye



Turkey
İleti 19

İletim - 02/01/2006 :  14:41:16  Bilgileri Göster  Talha_LeGoLaS'in MSN Messenger adresini görmek için tıklayın  Talha_LeGoLaS için bir Yahoo! Messenger İletisi Gönder  Alıntı yaparak Yanıtla

Lara Croft

Toby Gard, Lara Croft’un yapımcısı ve Tomb Raider Legend’in baş tasarımcısı, Lara’nın bu yeni modelini “doğal bir gelişim” olarak yorumluyor: “Biz bu seride Lara üzerinde yaklaşık 10.000 poligon kullanıyoruz, bu yüzden ona çok gerçekçi bir görünüm verebiliyoruz. O suya girdiğinde iliklerine kadar ıslanabiliyor. Ve eğer O kirli mezarlarda çok kalırsa kirlenebiliyor da."

Lara önceki hâllerinden daha gerçekçi. Artık O bir köprücük kemiğine, sinirlere, kaslara ve de gerçekçi gözlere sahip. Lara görsel olarak birçok iyileştirmelere sahip olmasına rağmen henüz onu kimin seslendirdiği bilinmiyor. Eidos, Angelina Jolie’nin Lara’yı seslendirmediğini doğrulamıştı. Belkide Lara’yı yine Tomb Raider 6’daki kadın (Jonell Elliot) veya tamamen yeni birisi seslendiriyordur.

Hikâye Akışı

Toby Gard Lara’yı “yepyeni bir yıldız" olarak tanımlıyor. Oyunda, Lara Croft değerli bir İngiliz yapıtını(Artifact) araştırmaya koyuluyor. Bu sırada Lara eski ve de ölmüş kötü bir düşmanı tarafından takibe alınıyor. Yalnız bu düşman önceki oyunların hiçbirinde olmayan bir düşman. Ayrıca bu hikâyede o İngiliz yapıt,(Artifact) yaşamdan gerçek bir yapıtmış.

Tomb Raider 7’de Lara’nın hayat hikâyesi ile ilgili birçok yön varmış. Buna başta Himalaya’lar da olmuş kazada dâhil. Lara’nın yıllar önce Himalaya’larda bir uçak kazası geçirdiği biliniyordu ve bugünkü Tomb Raider hikâyesinin oluşmasını sağladığı da.

Morgan Gray(Tomb Raider Legend’ın yapımcısı) oyunun bir sahnesinde bize Lara’yı genç olarak göstermeyi düşündüklerini, ek olarak bizi Croft ailesi ile tanıştırmayı planladıklarını söylüyor.


Hareketler

Lara önceki hâllerinden daha atletik! İpte sallanma, çubukta sallanma, tırmanma, emekler gibi yürüme, zıplama, silah atışları, kuğu dalışı ve yüzme şimdiye kadar gördüğümüz mini hareketlerden birkaçı. Crystal Dynamics aslında bize akrobatik hareketlerin Prince of Persia ile aynı düzeyde olduğunu ima ediyor.

Tomb Raider Legend’le çarpışmalarda daha derinlere inilmiş. Silah atışları hâlâ otomatik, tabii yine ustaca çevirmeler ile (Lara’yı sağa sola döndürmeler ile). Zaman zaman, Lara patlayan bir varile nişan aldığında bir simge gözüküyormuş ekranda veya bir tuş basması kadar kolayca patlatabileceği bir ip.

Son Screen Shot’larda, Lara’nın aynı zamanda her zamanki alışılmış yana kaçışları ve atlama teknikleriyle düşmanlarına ateş edebildiğini görmüştük. Şimdiye kadar Tomb Raider 7’de gizlilik üzerine yapılan rollerde görebildik. Bazı Screen Shot’lar bize Lara’nın yılan gibi eğilip düşmanlarından saklandığını gösteriyordu. Bu birazda sizin düşmanlarınızı uyandırmadan saldırma isteğinize bağlı bir şey. Yoksa Tomb Raider 7, Tomb Raider 6 gibi birçok gizlilik unsuru taşımıyor.

Lara’nın düşmanları her zamankinden daha çevikmiş. Düşmanlar değişen her çatışma durumuna göre zekice yollardan karşılık veriyorlarmış. Örneğin Lara’nın etrafını sardıklarında onu hareketsiz bırakıyor, el bombalarını atlatabiliyor hatta destek ekipte çağırabiliyorlarmış. Bu arada Lara’nın yüzebildiği bir Xbox dergisinde doğrulanmıştı.

Silahlar ve Gereçler

Lara’nın iki yanındaki çift Pistol’lardan ise hâlâ vazgeçilmemiş. Ek olarak el bombaları, yere sabit silahlar, Revolver, RPG ve otomatik silahların hepsinin yeniden olacağı söyleniyor. Ayrıca oyunda Sniper sitili bir silah veya Bazuka’nın da olabileceği söyleniyor.

Lara bütün bu donanımlarını üstünde bulunduruyor. Ama sırt çantası çok fazla sınırsız değil. Aslında bu başka bir şeyi de kaldırmayı hedeflemiş: Geleneksel ve sıkıcı envanter(Inventory) menüsünü. Bir el bombası kullandığınızda, o bomba belinden kayboluyor Lara’nın. Böylece o menüye gerek kalmıyor. İlaveten Lara düşmanlarından aldığı silahlardan bir kerede bir tane taşıyabiliyor.

Manyetik çengelli ip, mağaraların sivri uçlu tavanlarında sallanmak veya diğer Puzzle durumlarında kullanmak için çok ideal.

Bir diğer gereç ise karanlık yerlerde kullanabileceğimiz kırmızı ışıklar. Birde dürbününüz ile ilerdeki düşmanlarınızın hareketlerini keşfedebilirsiniz (dürbünün çoklu fonksiyonu olduğu söyleniyor). Karanlıkta otomatikman yanan Lara’nın omzundaki fener ve Bluetooth bir kulaklıkta oyundaki diğer gereçlerden. Kulaklık aynı zamanda resim kaydetmek içinde kullanılabiliyor.

Mekânlar

Oyunda toplam sekiz tane mekânın olduğu doğrulanıyor. Şimdiye kadar bilinen bölümler: Gana (Batı Afrika), Peru, Malezya, Himalaya’lar ve Tokyo. 2005 German Games Convention fuarındaki bir Trailer’da, söylentilere göre Bolivya’nın eski bir gecekondu mahallesinden görüntülere yer verilmişti ve Rusyalı bir fabrikaya. Lara bu durumda Rusya’yı ve Bolivya’yı da ziyaret edecek gibi.

Ayrıca Lara’nın eğitim bölümü için İngiltere’deki malikânesini de ziyaret ettiğini biliyoruz. Yine söylentilere göre, Kuala Lumpur, Mezopotamya ve Merkez Amerika’da oyuna dâhil olan mekânlardan. Birde resmi Xbox dergisi suyun altında bir bölümden bahsediyor, ama bunun bu sayılan bölümlerden hangisi olduğu bilinmiyor.

Araçlar

Oyundaki ana araç olduğu söylenen motosiklet, şimdiye kadar doğrulanan tek araç. Bir dergi oyunda ayrıca 4x4 bir cipin yer aldığını da ima ediyor. Ayrıca oyunda birçok araç olduğu söyleniyor.

Puzzle’lar (Bulmacalar)

Puzzle’lar şimdi daha da fizik tabanlı ve de kısıtlamasız. Lara’nın onlardan kurtulması için artık çok yol varmış. Yapımcıların Puzzle’ların eski düğmeler ve geleneksel anahtarlarla daha da geliştirildiğini söylüyor. Ayrıca oyunun harika bir fizik sistemine sahip olduğu da söylenebilir. Öyle ki Lara, sahip olduğu gereçlerle ve ağırlığıyla karışık Puzzle’ları çözebiliyor.

Oyun Motoru

Oyun “Defiance” motorunun modifiye edilmiş bir sürümünü kullanıyor. Daha önceden LOK: Defiance ve Project: Snowblind oyunlarında kullanıldığı gibi. Jason Bell, Crystal Dynamics’in baş programcısı oyun hakkında şunları söylüyor: “Akıcı Teknoloji; Tomb Raider Legend’a önceki Tomb Raider oyunlarından farklı olarak bu başlığı saptadık, bize yapabileceğimiz çok fazla dünya ayrıntısı sağlıyor." Bell bu teknoloji hakkında şunu da belirtiyor: “Programdaki alakalı bir verinin harıl harıl, defalarca kez, konsolun belleğinin içine yüklenmesine veya dışına taşınmasına engel de oluyor."

"Tomb Raider Legend’ın akıcı teknolojisini, kaplamalarda, animasyonlarda, seslerde ve yapay zekâda kullanabildik. Biz, paylaşabileceğimiz ve ekleyebileceğimiz, birkaç tip akıcı olabilecek kaynak keşfettik. Buna sinematik veriler ve fiziksel bilgilerde dâhil.”

"Legend'ın akıcı teknolojisi, bize Lara Croft'un orijinal konsepti arasındaki boşluğu da kapatmamıza yardım etmiştir. Aslında onun oyundaki kişiliğini de ifade etmemizde büyük rol oynamıştır. Ve çok detaylı, ayrıca enteraktif bir çevre yapmamıza da izin vermiştir bu teknoloji." diyor Jason Bell.

Grafikler

Oyun çıkıntıların köşelerini yumuşatabilen bir “Yumuşatıcı Filtreleme” özelliğine sahip ve bunu koruyabilmeye de. Küçük taçlı dinamik ışıklar, gerçek zamanlı su ve ateş efektleri, böcek vızıltıları, uçan kuşlar, gök kuşakları, şelaleler, tozlar, örümcek ağları ve sarmaşıklar. Bunlar oyunu gerçekten şaşırtıcı kılıyor.

Kontrol Sistemi

Kontrol sistemine sezgisel ve akıcı karakter hareketleri eşlik ediyor. Dinamik animasyon sistemi hareketleri yavaşlatıp, hızlandırabiliyor. Lara bunu istediği her yerde kullanabiliyor: etkileşim ve engelin olduğu her yüzeyde.

Prince Of Persia’nın kontrol sistemi Crystal Dynamics’in en büyük ilham kaynaklarından biri. Legend’ın önceki oyunlara benzemeyen yönü şu; ızgara tabanlı bir kontrol sistemine göre inşa edilmemiş olması(meşhur kare mesafeleri). İşte bu nedenle onun özgürce hareket etmesine, sebepsiz yere atlamasına izin verilebiliyor.

Kamera sistemlerine başlıca bir kontrol verilmiş ve her durumda oyuncunun daha iyi hareket etmesi için en iyi görüntü. Bununla birlikte hâlâ oyuncular gitmek istedikleri yöndeki kamerayı büyük bir ustalıkla yönetebiliyorlarmış. Ayrıca The Angel Of Darkness’daki yeniliklerin hiçbiride bu oyunda yokmuş. Buna güç artırma veya Kurtis Trent’de dâhil.

Söylentiler

Kaydetme Noktaları, diğer adıyla oyundaki Kontrol Noktaları; oyuncuları baştanbaşa hayal kırıklığına uğratacak gibi. Oyunun oynanabilir bir Demo’sunun ise 2005’in sonlarına doğru çıkma ihtimali hâlâ devam ediyor.

Çıkış Tarihi

2006’nın ikinci çeyreği. (Nisan-Haziran)

Formatlar

Oyunun PS2, PC ve Xbox sürümlerinin olduğu doğrulanmıştı. Xbox 360 ve PSP sürümlerinin ise aynı zamanda çalışıldığına inanılıyor. Ama Eidos bunu doğrulamaktan kaçınıyor.

Oyunun tüm sürümleri aynı olmasına karşın, Toby Gard, oyunun PC ve Xbox sürümlerinin, daha yüksek çözünürlüklü kaplamalara, daha yüksek FPS hızlarına ve de daha hızlı yükleme sürelerine sahip olduğunu söylüyor. Xbox sürümü aynı zamanda geniş çözünürlükleri de destekliyor. Bunların yanında Toby Gard oyunun Xbox sürümünde şu özelliğin olduğunu söylüyor; "Croft Malikânesi’ni eğlenceli yapabilecek bir pikap fonksiyonuna da destek verildi. Aslında eğitim sırasında o pikap çalınabilecek."

Kaynaklar

www.tombraider.com, PLAY dergisi, Electronics Games Monthly, Games Master, Resmi Xbox dergisi, Resmi Playstation dergisi, Playstation 2 dergisi.

..::WwW.ToMBRaiDeRFaN.CoM::..

talha_legolas@webmaster.com
talha_legolas@kankaforumu.com
Sayfanın En Üstüne Git
Sayfa: / 37 Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Yazıcı Dostu
Hızlı Geçiş:

0.08 Snitz Forums 2000