|
Yazar |
Konu  |
scorpionfa
Seçkin Üye
    

Turkey
İleti 585 |
İletim - 15/05/2005 : 16:49:28
|
Konuyla ilgili gerekli şeyler söylendi ancak benimde eklemek istediğim bir kaç şey var. Eğer birazcık inceleme ve araştırma yapacak olursanız, oyun yapmanın hiçte kolay bir şey olmadığını göreceksiniz. Sıradan bir mario oyunu için bile yüzlerce sayfa kod yazıldığını biliyor musunuz? Bu işin 1-2 hatta 10 kişiyle bile olacak bir şey olmadığını, bir ekip çalışması gerektiğini, bir ofis tutulup gerekli tüm materyallarin hazırlanıp, gerekli tüm insanları toplayıp gece gündüz çalışılması gerektiğini biliyor musunuz? Bir kaç program biliyorum, deli gibi c++ kasıyorum demenin yeterli olmadığını biliyor musunuz? Hadi diyelim ki tüm bunlar gerçekleşti, peki ya kaynak? Bunlar için binlerce Yeni türk lirası gerektiğini biliyor musunuz? (Yeeeetele hasabı :) ) Diyelimki bu sorunda aşıldı, yaptığınız oyunun yıllar öncesi oynadığımız oyunlardan farklı olabileceğini mi sanıyorsunuz. Sıfırdan bir grafik motoru yazmak kolay mı? (Bakınız Pusu, Adamlar üstünce baya bi çalıştı) Haydi diyelim hepsi oldu, yaptınız süper bi oyun. Bunun müzikleri var, senaryosu var, oynanabilirliği var, sesleri var... Oyunun "İyi" olması ve beğenilmesi gerçekten çok zor. Zira adamların (yabancı oyun firmaları) yıllardır üstünde çalıştığı bir oyun,çok kötü bile olabiliyor. İyi bir sponsor bulmakta cabası. (Gidip sabancı, koç gibi sağlam bişey bulamazsanız vay halinize) Herşeyi kafanızda planlayabilirsiniz, ama pratikte bazı şeyler çok ama çook zordur. Bu "hadi roket yapıp aya gidelim" der gibi bir şey. Ha bu kadar zorluk arasında bu işi hiçte imkansız zannetmeyelim. Bakınız son zamanlarda saf kan ülkemiz yapımı oyunlarda yapılabiliyor. Bakınız PUSU, İSTANBUL, KRİZ... Hatta sadece internet üzerinden anlaşan bir kaç adamın yaptığı oyunlarda var. Bir birlerini hiç görmeden oyun yapıyorlar. Örneğin Gunman, ama bu oyunda bile arkalarında Valve gibi sağlam bir firma vardı ve herşeyleride hazırdı. (Tamamen Half Life üstünden yapıldı) Mesela Counter-Strike, tek bir insan hazırladığı modla dünyayı fethetti. Sonrasında ise daha da geliştirildi. Örnekler daha çok.. Sözün özü, eğer insan, "hadi roket yapalım aya gidelim" derse, ama gerçek anlamda "yürekten" derse ve "kararlıysa" yapar. Ama dedim ya bazı şeylerin gerçekleşmesi için biraz şanslı olmalısınız. Sayısal loto bize çıkmadan gerçekleşemeyecek hayallerimiz gibi... |
HL2 Stats: http://hl2mp.tsgk.com/index.php?mode=playerinfo&player=405730
TF2 Stats: http://steamcommunity.com/id/scorpionfa/stats/TF2 |
 |
|
silentwalker_tr
Üye
    

Turkey
İleti 12 |
İletim - 19/06/2005 : 11:16:02
|
alıntı: daviddor tarafından yazılan:
bana süper iyi bilen 3dmaxcılar ve photoshop cular lazım
Aradığın photoshop çu benim dostum.. |
I am a buildmaster. Think, Build and Play. But only for WC and SS. |
 |
|
semihoray
Üye
    

Turkey
İleti 97 |
İletim - 20/06/2005 : 13:37:30
|
alıntı: daviddor tarafından yazılan:
bana süper iyi bilen 3dmaxcılar ve photoshop cular lazım
Ben azda olsa 2 sinide bilgim var ama çok az bir anlatım koşulunda ikisini daha ii kavrarım... |
 |
|
dj shadow
Üyeliği Kilitli
Turkey
İleti 0 |
İletim - 22/06/2005 : 13:54:32
|
Arkadaşlar bende oyun yapmak istiyorum ama krondor çok haklı ayrıca oyun yaparken kullanacağınız en son program gamemeker olsun |
 |
|
R_Van Der VAARTTT
Seçkin Üye
    
Turkey
İleti 419 |
İletim - 22/06/2005 : 20:28:57
|
Konuyu çok güzel özetlemişsin Scorpionfa tebrik ederim, başka türlü anlatılamazdı ... |
Yağmurlu, bir günde, görmüştüm seni Üstünde, çubuklu, formalar vardı Bir anda, tutuldum, aşık oldum ben Hayatın, anlamı, Siyah-Beyaz'dı. Ölümle, yaşamı, ayıran çizgi .. Siyahla, Beyazı, ayıramaz ki, Her yolun, sonunda, ölüm olsa da, Sevenleri kimse ayıramaz ki !! |
 |
|
Konu  |
|
|
|
|