Merhaba arkadaşlar. Ben 3B oyunlarda kullanılan vektörel hesaplarla kafayı yemiş durumdayım. Bir kamera ve bir matrix yaptım. Ancak sadece Y rotasyonu (Y eksenine dik olan dönme) yapabiliyorum. X ve Z rotasyonu işin içine bir türlü sokamadım. Bana 3B rotasyon matematiğini anlatabilirmisiniz ? Gelebildiğim son nokta: http://rapidshare.com/files/20949264/My3d.rar.html br /
Program QB4.5 dilinde yazıldı. Sonra FreeBasic dili ile SVGA ve Mouse support eklenip compile edildi.
Zeka, eldeki bilgilerle, amaca ulasmaktaki en kisa yoldur...
Benim monitor 800x600 altini gostermiyor genelde (ozellikle 640x480), o yuzden goremedim ornegi. Y degeri yerine X degerini degistirince nasil donemiyorsun bilmiyorum, ancak QB de hic denemedigimden dolayi direk yardim edemeyecegim.