Destiny benim için ilginç bir deneyim oldu aslında. Henüz çıkmadan, hakkında neredeyse her şeyi bildiğim tek oyundu. Sadece okuduklarımdan bahsetmiyorum, alfa ve beta süreçlerinde de bolca zaman harcamıştım, iyice didiklemiştim. Böylece tüm temellerini öğrenmiş, Bungie'nin bu MMO, shooter ve looting elementlerini harmanlamış oyununu iyice sindirmiştim. Kaldı ki zaten birçok noktasından alfa incelememde bahsetmiştim. Bu yazıda da yeni gördüklerimden bahsedip, kısaca Destiny nasıl bir şey diye size anlatmaya çalışacağım.

Bungie'nin son oyunu co-op temeller ve online yapı üzerine inşa edilmiş. Üç oyuncuya kadar takımlar oluşturup dünyanın farklı yerlerinde çeşitli görevlere gidiyoruz. Strike ya da Patrol gibi hikâye görevleriyle uğraşıyoruz. Bir de diğer Guardian'lara karşı mücadele edip, PvP yapabileceğiniz Crucible modu yer alıyor. Buraya beşinci seviyeye eriştiğinizde girebiliyorsunuz. Crucible maçları yaptıkça, Crucible Marks ve Crucible Reputation kazanıyorsunuz. Bunlarla da tahmin ettiğiniz gibi özel silahlar ve zırhlar almak mümkün oluyor. Tüm bu alışveriş Tower kısımlı bölgede gerçekleşiyor. Burada Guardian'lar birbirleriyle iletişime girip sosyalleşiyor, dükkanları ziyaret ediyor ve görev eşyalarını teslim ediyor. Tower'da savaşmak hariç her şey yapılıyor diyebilirim.

Bungie, Destiny için öyle farklı bir içerik üretmiş ki, oyun sıradan bir shooter olmaktan öte duruyor. Birçok yönüyle bir MMO'da olduğunuzu düşündürtüyor. Dünyanın farklı yerlerinde, farklı oyuncuların katılabileceği public etkinlikler sık sık gerçekleşiyor ve bir kere son seviyeye eriştiğinizde, raidlere de katılabiliyorsunuz. Beni zaten oyuna en çok bağlayan ve tekrar tekrar girmemi sağlayan şey arkadaşlarla beraber oynamak oldu. Destiny, tamamen başkalarıyla vakit geçirmek için tasarlanmış bir oyun. Takım hâline gelip dev bossları devirmek, loot toplamak ve tabii ki Tower Plaza'da dans partileri düzenlemek. Tüm bunlar Destiny'de edinilen tecrübeleri unutulmaz hâle getiriyor. Eminim ayın üstünde gerçekleştirilen Strike görevini yaparken siz de aynı hisleri yaşayacaksınız.



Destiny'deki belki de en büyük problem ise açıklamaların ve bilgilendirmenin çok yetersiz olması. Oyunda sayısız sistem var ama bunların hiçbiri yeterince iyi açıklanmıyor. Birçok RPG oyununa benzer bir seviye atlama sistemi var ve tecrübe puanı kazanarak ilerliyoruz. Buna rağmen sadece üç farklı trait bulunuyor. Seviye atladıkça da, güç ağacına erişiyoruz ve burada farklı yetenekleri açıyoruz.

Gelelim biraz da hikâye kısmına, aslında onu unuttuk ve bahsetmedik. Ama inanın bilmeseniz de çok şey kaybetmezsiniz. Senaryo oyuna sanki öylesine eklenmiş gibi duruyor. Bu kadar geniş bir evrende Bungie harika iş çıkarabilirdi fakat nedense üstünde pek durmamışlar. Her ne kadar önemli aktörler sesleriyle karakterlere can verse de bu bile yeterli olmuyor. Oyun boyunca karakterler ilginizi çekmiyor, dikkat etmiyorsunuz ve sonunda da hiçbiri akılda kalmıyor. Sadece karakterler de değil, senaryonun geneli son derece vasat. Bu dev dünyada neler olup bittiğiyle maalesef ilgilenme isteği gelmiyor. Eminim birçok kez kendinizi ara sahneleri geçerken bulacaksınız.
how often do women cheat on their husbands men having affairs online
go redirect my wife cheated
reasons why women cheat click here reason why husband cheat
cheat on my husband I cheated on my girlfriend website